OKULUMUZ ÖĞRENCİ SERVİSLERİ İHALESİ 04/09/2025 TARİHİNDE YAPILACAK OLUP OKUL SERVİS ARAÇLARININ ÇALIŞTIRILMASI İLE İLGİLİ TİP ŞARTNAME AŞAĞIDA SUNULMUŞTUR.
OKULUMUZA TAŞIMA YAPMAK İSTEYEN SERVİS ARAÇLARININ ŞARTNAMEYE UYGUN OLARAK TİTİZLİKLE TAŞIMA YAPACAKLARDIR.
İLGİLİ SERVİS TAŞIMACISI GERÇEK/TÜZEL KİŞİLERE DUYURULUR
2025-2026eğitim öğretim yılı İçin Toros İlkokulu Taşımacıyı Tespit Komisyonu olarak, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinin 5. maddesi 3. fıkrası ve 7. maddesi uyarınca ´Okul Servis Taşıması İşi´ ihalesi 04.09.2025 tarihinde Saat: 16:00´da Toros İlkokulu´nda yapılacaktır. İhaleye katılma şartnamesi ve istenen belgeler aşağıda belirtilmiştir. Şartname dosyası Toros İlkokulu Müdürlüğü´nden ücretsiz teslim alınabilecektir. Uygun koşulları taşıyan ve istenen belgeleri hazırlayan iştirakçiler Açık Teklif İletme Usulü ile tekliflerini okul ''Taşımacıyı Tespit Komisyonuna'' 02/09/2025Salı günü Saat 17.00 ´a kadar imza karşılığı teslim etmeleri gerekmektedir.
Muzaffer Erdem HAZNEDAR
Taşımacıya Tespit Komisyonu Başkanı
İLGİLİ SERVİS TAŞIMACISI FİRMALARDAN İSTENİLEN BELGELER:
Taşımacılardan istenen belgeler:
1. Nüfus cüzdan fotokopisi (22 yaşını doldurmuş ve 61 yaşından gün almamış olması kaydıyla)
2. Adli sicil kaydı (Son 5 yıl içinde ceza almamış olmalı)
3. Sağlık raporu
4. HEM kurs belgesi
5. Güzergah izin belgesi (İlgili büyükşehir belediyesinden/belediyeden alınan özel izin belgesi)
6. Rehber personel sigorta bilgileri
7. Sürücü belgesi (E sınıfı en az 5 ve B sınıfı en az 7 yıllık olmalı)
8. D sınıfı sürücü belgesi için en az beş yıllık, D1 sınıfı sürücü belgesi için en az yedi yıllık sürücü belgesine sahip olmak,
9. Şoför ve rehber personelin ilgili il/ilçe milli eğitim müdürlüğünce düzenlenen eğitim sonunda almış oldukları sertifikayı,
10. Psikoteknik raporu
9. SRC belgesi
10. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi;
11. Gerçek veya tüzel kişinin adres, telefon, vergi levhası, e-posta adresleri
12. İmza beyannamesi
13. Taşımayı gerçekleştireceği taşıtların gerçek kişilerde gerçek kişiler adına, tüzel kişilikler de üçte birinin tüzel kişilik adına tescilli olduğuna ilişkin belgeler,
Araçlar için istenen belgeler:
1. Taşıt ruhsat fotokopileri (aracın yaşı 15 yaşından büyük olmayacaktır)
2. Taşıt fotoğrafı
3. Taşıt muayene belgesi
4. Bu taşıttaki rehber personel bilgileri (ad, soyad, T.C. kimlik no, Gsmno, adres)
5. Sigorta poliçesi
6. Ferdi kaza sigorta poliçesi
7. Taşımacının servis ve yolcu taşımacılığını gösterir NACE kodlu faaliyet belgesi
Sözleşme imzalama aşamasında taşımacı yukarıdaki evrakları vermek zorundadır.
OKUL SERVİS ARAÇLARI SÖZLEŞMESİ
İş bu sözleşme bir tarafta Yukarı Pazarcı Mahallesi Mehmet Akif Ersoy Caddesi No:30/1 Manavgat ANTALYA adresinde bulunan TOROS İLKOKULU 2025-2026 Öğretim Yılı Okul Servis Araçları Kiralama Komisyonu (bundan sonra Komisyon olarak ifade edilecektir), diğer tarafta diğer tarafta
........................................................................ adresinde mukim .......................................................... adlı
taşımacı (bundan sonra taşımacı olarak ifade edilecektir) arasında aşağıdaki şartlarda imzalamıştır
Taraflara ait bilgiler
a)Taşımacı Tespit Komis.tebligat adresi:Yukarı Pazarcı Mahallesi Mehmet Akif Ersoy Caddesi No:30/1 Manavgat ANTALYA
Telefon No: 2427461079
Elektronik Posta adresi : 702798@meb.k12.tr
b) Taşımacı Adresi: …………………………………………………………………. Manavgat/ANTALYA
Telefon No:
Elektronik Posta Adresi:
Sözleşmenin konusu
2025-2026 öğretim yılı boyunca sözleşmeye konu olan okulun öğrencilerinden isteyenlerin adreslerinden alınarak Taşımacıyı Tespit Komisyonu ve Taşıyıcı tarafından ortaklaşa belirlenen güzergahlardan belirlenen güzergahlarından taşımacı kooperatif ortakları tarafındanokula getirilmesi ve ders bitiminde de tekrar adreslerine geri götürülmek suretiyle taşımacılığının Okul Servis Araçları yönetmeliği kapsamında yapılmasıdır.
MADDE 3-TAŞIMACININ / YÜKLENİCİNİN SORUMLULUKLARI /
a- Taşımacı araçlarını, Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği ve 28 Ağustos 2007 gün ve 26627 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği”nin 4. maddesinde belirtilen özelliklere ve mevcut mevzuat ile -sözleşme süresince yürürlüğe girecek- tüm yasal yükümlülüklere uygun bulundurmayı, komisyonun / okulun her zaman bu uygunluğu denetlemesine / denetletmesine açık tutmayı,
b- Herhangi bir nedenle servis araçlarının bir veya birkaçının hizmet dışı kalması halinde, hizmetin devamlılığını sağlayacak şekilde sözleşme şartlarına uygun araç temin edilmesi, (Aynı kuşak renginde ve okul taşımacılığına uygun)
c- Tüm servis araçlarının, Karayolları Trafik Yönetmeliği ve Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğine uygun olarak emniyet düzenlerini sağlamayı, gerekli donanımı ve trafik kurallarına uygun her türlü tertibatı temin etmeyi,
d- Araç içi düzeni sağlamak ve öğrencilerin inme / binmeleri sırasında yardımcı olmak üzere okul öncesi ve ilkokul + ortaokullarında 22 yaşını doldurmuş en az Lise mezunu Rehber personel bulundurmayı,
e- Araçlar için yetkili birimlerden özel izin belgesi, çalışma ruhsatı ve güzergâh belgesi almayı, (belgesi olmayan araçların okul servis aracı olarak kullanılmasına izin verilmeyecektir. Ayrıca tüm belgelerin tam olduğuna dair bağlı bulundukları meslek odası/bağlı olduğu derneklerden yazı alacaklardır.)
f- Okul Servis Araçları zorunlu mali sorumluluk sigortası yaptırmayı (Okul Servis araçları Hizmet Yönetmeliğinin 9-10-11. maddelerinde öngörülen terimleri çıkartılmıştır.)
g- Tüm servis araçlarında, taşınan öğrencilerin adı-soyadı, kan grupları, veli adları, ev ve iş yeri adresleri ve telefon numaralarını gösterir bir listeyi araçta sürekli olarak bulundurmayı, (Aynı listeler okul idarelerinde de bulunacaktır.)
h- Okul Aile Birliği/Öğrenci velileri ile servis sözleşmesi imzalamayı, sözleşmede ismi yazılmayan öğrencileri taşımamayı, ödemeleri sözleşmede belirtilen süreler içinde talep etmeyi
i- Belirlenen semtlerden öğrencilerin alınacağı noktaları komisyon / veli ile birlikte tespit etmeyi,
j- Okulda ya da okulun tespit ettiği şehir içinde yapılacak her türlü resmi-özel sosyal etkinliklere, -tatil günleri de dahil olmak üzere- öğrencileri ücretsiz/ücretli taşımayı,
k- Öğrenci taşımacılığı ile ilgili ortaya çıkabilecek her türlü sorunu, öğrencilerle muhatap olunmadan, doğrudan okul Yönetimi/ komisyon/ veli marifetiyle çözmeye çalışmayı, sözleşmede yer alan hükümlere göre hareket etmeyi,
l- Herhangi bir suretle servis aracının karıştığı kaza, trafik suçları, yasaların ihlali gibi hususlarda, doğrudan araç şoförü/işleten sorumlu olacağı , (Bu konuda ilgili mevzuat hükümleri saklıdır.)
Ek madde : Herhangi bir sebeple servis aracının arızalanması, sürücünün görevini yapamayacak durumda olması, hava-yol muhalefeti, grev ve benzeri sebeplerle hizmet yapamaması durumlarında, öğrencilerin yedek sürücü, yedek araç veya sözleşme şartlarına uygun başka bir araçla okula gelmelerini sağlamayı,
m- Servis araçları -hangi nedenle olursa olsun- geç kaldıklarında öğrenciler kendilerini alma noktasında en fazla 10 (on) dakika bekledikten sonra taksi/dolmuş/otobüs ile okula geldiklerinde okulda bulunan servis görevlisi tarafından taksi/dolmuş/otobüs ücretini nakden ödemeyi.
n- Servis aracının seferi sırasında gecikme durumunu derhal okul yönetimine/komisyona/veliye bildirmeyi,
o- Araçların günlük iç ve dış temizliğine gereken özeni göstermeyi ve periyodik bakımını yaptırmayı taahhüt eder ve bunlarla yükümlüdür.
MADDE 4- ŞOFÖR VE REHBER PERSONEL
a- Servis sürücüleri ve rehber personel Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinin 8. maddesinde belirtilen özelliklere sahip, araçların her türlü bakım ve emniyetinden sorumlu, saç sakal tıraşlı, sade, temiz ve kamu adabına uygun kıyafetle hizmet verecekler, öğrencilerle uygun şekilde muhatap olacaklar, saygı sınırlarını aşmayacaklardır.
b- Taşıma yapan servis sürücülerinin ve rehber personelin aralarında tartışmamaları, hareketleri ve bakışlarıyla öğrencileri taciz etmemeleri veya öğrencinin gelişimini kötü yönde etkileyici söz ya da davranışlarda bulunmamaları zorunludur. Bu tür davranan sürücüler ve rehber personel ihtara gerek kalmadan taşımacı/komisyon/okul yönetimi tarafından görevinden uzaklaştırılacaktır.
c- Servis sürücüleri ve rehber personel öğrenciler araçta iken sigara içmeyecekler ve serviste zorunlu bilgilendirme dışında görüntü ve ses sistemlerini çalıştırmayacaklardır.
d- Öğrenciler, adreslerinden veya veli sözleşmelerinde belirtilen noktalardan alınıp adreslerine bırakılacaktır Güzergâhlar Komisyon ve sürücü tarafından belirlenecek, güzergâhlar tespit edilirken hangi suretle olursa olsun tehlikeli ve kalabalık güzergâhlar değil öğrencilerin riske girmeyeceği noktalar ve yollar tercih edilecektir.
e- Öğrencilerin ikamet adreslerinde yıl içerisinde değişiklik olduğu takdirde öğrenci sayısına göre güzergâhlarda çalıştırılan araçlar arasında komisyon tarafından en uygun şekilde yer değişikliği yapılabilecektir.
f- Bakanlık ya da Valilik tarafından mesai/eğitim saatleri değiştirildiği takdirde taşımacı değişen saat uygulamasına aynen uyacaktır.
g- Öğrencilerin araçlara binmesi ve inmesi sırasında, trafikteki diğer araçların öğrenciler için tehlike oluşturmayacak şekilde duraklamasını sağlamak amacıyla DUR işaret levhası mutlaka yakılacaktır.
h- Okul servis araçları; okula uzaklık, coğrafi ve iklim şartları dikkate alınarak öğrencileri ders başlangıcından en az 10 dakika önce okula teslim edecek, evden daha erken alınarak okula erken bırakılmayacak, 10 dakikadan daha fazla bir süre bekletilmelerine fırsat verilmeyecektir. Ayrıca ders bitiminde okuldan bekletilmeden alınarak evlerine dönmeleri konusunda aksaklığa meydan verilmeyecektir.
i- Servis araçlarında ayakta ve yönetmelikte belirlenen ve taşıma sınırı üzerinde öğrenci taşınmayacaktır.
j- Komisyon, sözleşmede yer alan hükümlerin yerine getirilmemesi durumunda tek taraflı olarak kiralamayı ve sözleşmeyi feshedebilecektir.
k- Taşımacı, komisyonun yazılı onayı olmadıkça bu sözleşmeye dayalı hak ve yükümlülüklerini hiç kimseye temlik, devir ve ciro edemeyecek, isim ve unvan değişikliği yapmayacaktır.
1- Taşımacı, okulun mesai saatleri içinde zorunlu ve gerekli görüldüğü zamanlarda kullanılmak üzere araç temin edecektir.
m- Öğrenci servis araçlarına Komisyonun onayladıklarının dışında, (taşıt sürücüsünün yakınları dahil) hiçbir kimse bindirilmeyecektir.
n- Geçici olarak belgesi iptal olan şoförlerin sözleşmeleri iptal edilecektir.
o- Komisyonca sözleşme yapılmadan önce şoförlerin, ilgili emniyet birimlerinden alınan geriye yönelik 1 yıllık ceza kaydı istenecektir. Araçta çalışan kişilerin ise takip edilmesi için bütün bilgilerinin okul tarafından mahalli emniyet birimlerine bildirilmesi gerekmektedir.
a- Taşıma ücretini; Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinin 5/d maddesi gereği
ANTALYA ili Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odasınca belirlenen ücret üzerinden komisyon/ veli
eksiltme yaptırmak suretiyle taşımacının kiralama aşamasında taahhüt ettiği kadar miktarı indirerek belirler. Ücretler yıllık olarak ödenebileceği gibi aylık taksitlerle de ödenebilir. Komisyon kiralama aşamasında bunu karara bağlar.
b- Taşımacı, öğrencilerden alınacak aylık/yıllık ücret için belge-makbuz, fatura verebilecektir.Taşımaücretinin her ayın 1 ila 15’i arası ödenmesi esastır.Ücret ödemeleri direkt taşımacı kooperatif ortaklarına ödenecek olup,kooperatifle herhangi bir alakası olmayacaktır.
c) Öğrenci ve/veya velisitarafından servis ücretinin üst üste 3 (Üç) ay ödenmemesi halinde taşımacı kooperatif ortağı öğrenci velisine 30 gün süre tanıyarak biriken servis ücretinin ödenmesini tebliğ eder.Verilen süre üçerisinde ödenmemesi halinde öğrencinin taşınmasına son verilir.Ayrıca ödenmeyen ücretler içinm Manavgat İcra Dairesine başvurulabilir.
d)Azami akaryakıt fiyatıartışlarındakarşılıklı anlaşma ile öğrenci taşıma fiyatı revize edilebilir.
a- Sözleşme 2025-2026 öğretim yılı sonu itibarı ile kendiliğinden sona erer.
b- Taşımacının sözleşme hükümlerine kısmen veya tamamen uymaması halinde Komisyon herhangi bir ihtar, kanuni merasime, usul ve formaliteye bağlı kalmaksızın taşımacı nam ve hesabına, taşımayı derhal başka bir taşımacıya yaptırmaya, bu yüzden meydana gelecek masraflar ile zarar ve ziyanı taşımacıdan tahsil etmeye veya teminatından kesmeye veya sözleşmeyi fesih ederek firmanın teminatını ceza -i şart olarak Komisyon adına gelir kaydetmeye yetkilidir.
Sözleşmenin feshi halinde Komisyon tarafından yapılacak ikinci kiralamanın bütün masrafları ile ikinci kiralamada meydana gelebilecek fiyat farkı Komisyon aleyhine olduğu takdirde bu fark ve Komisyonun uğrayacağı zarar ve ziyan taşımacının teminatından kesilecek olup, arada yeni bir fark meydana gelirse bunun hukuki kanallarla taşımacıdan alınması sağlanacaktır. İkinci kiralamada belirlenen fiyatın daha düşük olması halinde Komisyon taşımacıya herhangi bir ödemede bulunmaz. Bu durumlarda olması muhtemel fiyat artışını taşımacının alacakları ile teminatının karşılamaması halinde aradaki fark taşımacıya ayrıca rücu edilir.
Bu maddede anlatılan ceza tutarı; her bir öğrenci için yapılan ödemenin öğrenci sayısıyla çarpımının o aya ait taşıma gün sayısına bölünmesi sureti ile tespit edilecektir.
c- Okul servis aracı şoförlerinin, sürücü belgelerinin sözleşme süresi içerisinde herhangi bir nedenle geçici veya daimi olarak iptal edilmesi durumunda işleten ve/veya şoför, belgenin geri alınma veya iptal edildiği andan itibaren, ilgili mevzuat ve sözleşmede belirtilen şartları taşıyan başka bir şoför görevlendirecektir.
Okul servis taşımacılığı için yapılan müracaatlarda, işleten ve şoförlerin Emniyet Müdürlükleri/Amirlikleri Trafik Denetleme Şube veya Bürolarından alınmış ve müracaat tarihinden geriye doğru bir yıl içerisinde sürücü ceza bilgilerini gösterir belgeyi ibraz etmeleri zorunludur. Trafik kuruluşlarından alınan belgede bir yıl içerisinde beş kez kural ihlalinden dolayı trafik cezası bulunan veya sürücü belgesi herhangi bir nedenle geri alındığı veya daimi olarak iptal ed ildiği belirtilmiş olanların müracaatları değerlendirmeye alınmayacaktır.
d- Taşımacı diğer tüm fesih haklarından gayri kabili rücu olarak feragat ettiğini kabul ve beyan
eder.
e- Sözleşme 3 (üç) orijinal nüsha olarak hazırlanmıştır. Orijinal nüshalarda herhangi bir silinti kazıntı veya değişiklik haline Komisyon elindeki nüsha orijinal olarak kabul edilecektir. (Nüshalardan bir tanesi okul aile birliği, bir tanesi sürücü, diğeride meslek odasına teslim edilecektir.)
İş bu sözleşmenin süresi …/09/2025 tarihinden başlamak üzere 2025-2026 öğretim
yılının sonuna kadardır.
a- Öğrenci taşımacılığı yapan her araç Okul Servis Komisyonunca belirlenen ve yazılı olarak bildirilen bir muhtaç öğrenciyi ücretsiz olarak taşımakla, gerektiği takdirde bu kontenjan aynı araçtaki iki muhtaç öğrenciye ayrı ayrı % 50 oranında indirim kullandırabilir.
b- Kooperatif ,okulda araçların takibinden sorumlu ve Komisyon ve kooperatifarasındadialoğun sağlanması amacıyla …………………TC Kimlik nolu ……………………………. Okul sorumlusu olarak görevlendirmiştir.
c-Sözleşme aşamasında belirlenen öğrenci sayılarında ki değişiklik durumunda taşıyıcı yazılı olarak komisyona başvuracak ve düzenlemelere birlikte karar verilecektir.
d-Taşımacı , kooperatifin yazılı ve sözlü toplantı davetlerine katılmak zorundadır.
e-Taşıma kapsamındaki her türlü değişiklik ve düzenleme komisyona bildirilecek ve komisyonun onayına tabi olacaktır.
f-Dağınık ve karışık güzergahlar kullanılmadan ,günün şartlarına göre bir mahalleye birden fazla araç girmeyecek şekilde ve öğrenci sayıları eşit olacak şekilde ayarlama yapılacaktır.
g-Adına sözleşme yapılan taşımacı,bu sözleşme garicinde kooperatif ile kendi arasında da sözleşme yapmak zorunda olup,yapılan sözleşmelerin tüm yükümlülüklerinive şartlarını yerine getirmek zorundadır.
h-İstem dışı ve/veya aniden aracı arızalanan taşımacı kooperatifi ortağı öğrencilerin mağdur olmaması için şartlara uygun yedek ve diğer bir başka araç ile taşıma yükümlülüğüne devam edecek ve durum anında okul yetkililerine bildirilecektir.
I-Araç içerisinde servis düzenini bozan öğrenci yada taşıma işini riske atan –engelleyen –geciktiren veli 2.kez uyarılacak 2. Uyarı sonrası okula bilgi verilecek şikayetlerin devamında ise o öğrencinin taşıma işine son verilebilecektir.
i- Okulların ve öğrencilerin durumlarına göre, bu sözleşmede belirtilmeyen hususlarda karşılıklı mutabakatla uygulanabilir, makul madde veya maddeler ilave edilebilecektir.
j-Okulun servis saatleri içerisinde olmak kaydıyla bakanlığımız tarafından belirlenen Resmi bayram ve etkinlikler ile okulun yarışmacı olduğu sportif ve kültürel müsabakalarda her bir taşımacı eğitim öğretim yılı içerisindetoplam 6 defa olmak üzere Manavgat merkez ve merkeze yakın mahallelerde öğrencileri ücretsiz taşıması esastır.Manavgat merkezden uzak okullarda ise okulun olduğu bölge ve bölgeye yakın mahallelere öğrencileri ücretsiz taşıması esastır.
k)Taşımacı ders başlamadan 20 dakika öncesine kadar öğrencileri okula teslim edecek daha erken saatte kesinlikle bırakmayacaktır.
İş bu sözleşmeden kaynaklanacak uyuşmazlıklarda Taşıyıcıyı Tespit Komisyonu ve Taşımacı ile çözümlenememesi durumunda Manavgat Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
İş bu sözleşmeye ilişkin olarak yapılacak her türlü yazışma/tebligat taşımacının………………………………………………………………….Manavgat/ANTALYA adresine, Komisyon için Yukarı Pazarcı Mahallesi Mehmet Akif Ersoy Caddesi No:30/1 Manavgat ANTALYA adresine yapılacaktır. Adres değişikliğini karşı tarafa adresin değişimini müteakip -3- (üç) gün içinde yazılı olarak bildirmeyen tarafın eski adresine çıkarılan tebligatlar geçerli kabul edilecektir. (Tebligat yapılacağı sırada Mernis kaydındaki adresler esas alınacaktır.)
MADDE 11-YÜRÜRLÜK
Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
10 Madde ve eklerden ibaret olan bu sözleşme Koomisyontemsilcisive Taşımacı tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra yine ektesiTaşımacı ve Taşımacıyı Tespit Komisyonu adına …/09/2025 tarihinde 2 nüsha olarak imza altına alınmıştır.1nüshası taşımacıya 1 nüshası komisyona teslim edilmiştir.
Komisyon iş bu sözleşmeyi istediği zaman tek taraflı olarak feshetme hakkına haizdir. Bu fesih hakkının kullanılması sonucunda, taşımacı ne Komisyondan, ne de öğrenci velilerinden hiçbir maddi ve manevi tazminat talebinde bulunamaz.
Taşıyıcıyı Tespit Komisyonu Taşımacı